Książki, które pomogą Ci w projektowaniu
Co każdy projektant powinien mieć na swojej półce? Na długie, zimowe wieczory z pewnością przyda się książka – oczywiście nie tylko dobrze napisana, ale też świetnie zaprojektowana. Zobaczcie nasze propozycje, z których z pewnością ucieszy się każdy miłośnik designu.
Jens Muller – Logo Modernism
Wydawnictwo Taschen po raz kolejny nie zawodzi w temacie książek dla fanów designu. Jens Muller opracował prawie 6000 znaków towarowych zastrzeżonych w latach 1940-80 i pokazuje ich ewolucję oraz wpływ na wszystko to, co współcześnie postrzegamy jako zasady corporate identity.
Autor podzielił książkę na trzy sekcje logotypów – opartych na geometrii, efektach specjalnych i typografii. Jeżeli czytaliście Logo Michaela Evamy’ego – ta książka koniecznie musi pojawić się na Waszej półce.
Adrian Shaughnessy – How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul
Projektanci bardzo często mają gotową odpowiedź na pytanie „Skąd czerpią inspiracje?”. Jednak znacznie rzadziej chcą się podzielić swoją wiedzą z zakresu jak efektywnie szukać zleceń czy w jaki sposób rozmawiać z klientem, który nie chce zaakceptować projektu i zapłacić za kilka tygodni pracy. Tu z pomocą przychodzi książka Adriana Shaughnessy’ego. Napisana przez grafika dla grafików, łączy wiedzę praktyczną ze wskazówkami dotyczącymi rozwoju i psychologii. Poza tym w książce znajdują W książce znajdziecie także inspirujące wywiadu z Emigre czy Andy Cruz z House Industries. Pozycja ta ucieszy zarówno początkującego freelancera, jak i właściciela swojego studia graficznego.
Illustration Play
W świecie zdominowanym przez grafikę komputerową coraz trudniej o oryginalność projektów. Z pomocą przychodzi tu wydawnictwo Victionary, które w albumie Illustration Play ukazuje nowe trendy w ilustracji, które technikę komputerową łączą z tradycyjnymi metodami – takimi jak papierowe wycinanki, haft czy kolaże z tkanin. Co powstaje z połączenia tych metod z nowoczesnością? Sprawdźcie sami – a przy okazji zainspirujcie się do działania!
Designed by Apple California
To książka, która pokazuje wszystkie detale produktów tej firmy. Zbieranie materiałów potrzebnych do publikacji albumu zajęło autorom prawie 8 lat. To swego rodzaju dokumentacja wieloletniej współpracy Steva Jobsa z Jonym Ive – wieloletnim dyrektorem działu projektowania Apple. 450 minimalistycznych zdjęć na białym tle wykonał Andrew Zuckerman, długoletni oficjalny fotograf marki. Książka zadowoli najbardziej wymagających fanów takich albumów – matowe kartki ze srebrnymi wykończeniami obito w biały, lniany materiał – całość jest podsumowaniem wartości marki, dla której dbałość o każdy detal jest najważniejsza. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów gadżetów „z jabuszkiem”.