Ultra Violet – kolorem roku 2018 Pantone
Dramatycznie rozważny i dający do myślenia fiolet został kolorem 2018 roku. PANTONE 18-3838 Ultra Violet pokazuje oryginalność, pomysłowość i wizjonerskie myślenie, które ma wskazać nam drogę ku przyszłości.
Ultra Violet przywodzi na myśl tajemnice kosmosu, zmusza nas do spojrzenia w przyszłość i zastanowienia się na tym, co nas czeka. Ogromne i nieskończone nocne niebo symbolizuje to, co możliwe i inspirujące, skłaniając nas do ulepszania świata.
Enigmatyczny fiolet to także oznaka kontrkultury, niekonwencjonalności i artystycznej błyskotliwości. PANTONE 18-3838 Ultra Violet ma być symbolem eksperymentów, chęci wyróżnienia się i pokazania indywidualności, przesuwania granic poprzez ujawnienie swojej twórczej natury i kreatywności.
Odcienie fioletu wprowadziły już muzyczne ikony, takie jak Prince, David Bowie czy Jimi Hendrix – warto wziąć z nich przykład i nie bać się własnej wyjątkowości. Fiolet to także kolor kojarzony z uważnością i medytacją, popularnymi obecnie praktykami, które pozwalają na znalezienie schronienia przed dzisiejszym nadmiernie pobudzonym światem.
Pantone Color Institute (Instytut Kolorów Pantone) jest częścią Pantone Inc. Firma co roku (od 1999 r.) prognozuje światowe trendy kolorystyczne i opracowuje zalecenia dotyczące palety kolorystycznej i identyfikacji wizualnej. Wybrany kolor roku jest jednak nie tylko sezonową modą, ale wiąże się z „duchem epoki” i dominującymi trendami myślowymi. Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Colour Institute, powiedział, że kolor roku Pantone to coś więcej niż trendy w świecie projektowania, to prawdziwe odzwierciedlenie tego, co potrzebne jest w dzisiejszym świecie.
Sprawdźcie TUTAJ jak, według psychologii kolorów, fiolet wpływa na nasze zachowania.