Warsaw Home 2018 – podsumowanie
Warsaw Home to jedne z największych i najbardziej prestiżowych targów designu w Europie. Najlepiej opowiedzą o tym liczby: prawie 70 000 odwiedzających z 65 krajów, 1000 wystawców od topowych marek na świecie, a także 120 000 metrów kwadratowych zajętych dla wiedzy i sztuki. Co się na nich działo i jakie nowe szlaki wytyczono? Dowiecie się z naszego podsumowania!
Na trwającym od 3 do 6 października 2018 roku wydarzeniu pojawiło się prawie 70 000 osób(ok. 11 000 turystów zagranicznych) głodnych nowego spojrzenia na tematykę wykończenia i wyposażenia wnętrz. W trakcie targów, które swoje miejsce miały w PTAK Warsaw Expo, mogli oni poznać nowe trendy, projekty, a także instalacje artystyczne dotyczące takich stref tematycznych jak:
- SELECTED DESIGN – wybrane projekty wnętrzarskie
- FURNITURE – czyli wszystko o meblach i ich designie
- DECO – diabeł wnętrzarstwa tkwi w szczegółach: czyli o dekoracjach, tekstyliach i oświetleniu
- KITCHEN & DINING – dobry przepis na wykończenie mebli i akcesoriów kuchennych oraz nowoczesne rozwiązania w kwestii sprzętu AGD
- INTERIOR FINISH – multum inspiracji odnośnie podłóg, paneli i materiałów do ścian, drzwi, kominków i armatury łazienkowej
Wśród specjalnych i przykuwających największą uwagę projektów należy wymienić Złotą Łazienkę od projektantów z Tubądzin, Błękitną Jadalnię od mistrzów z TON, a także niezwykłą wystawę krzesełkową od Fameg zaprojektowaną przez Pawlak & Stawiarski Design.
1000 wystawców
Wśród wystawców i nazwisk, które pojawiły się na targach należy wymienić przed wszystkimi takie gwiazdy jak Giulio Cappellini, Tom Dixon, Stefano Giovannoni, Jonas Pettersson, Oskar Zięta lub Ilkka Kaikuvuo. Odwiedzający mogli nie tylko podziwiać ich projekty i dzieła w różnych strefach, ale również posłuchać, co mają do powiedzenia na temat współczesnego designu, jego przyszłości, trendów na świecie. Co jednak zasługuje na szczególną uwagę, to słowa Petterssona i Kaikuvuo odnoszące się do dynamicznych aranżacji w przestrzeniach biurowych i optymalizacji sal cooworkingowych. Czyżbyśmy poznali znaczący nurt designerski na 2019 rok? Czas pokaże!
Na wyróżnienie wśród innych marek i wystawców zasługują także laureaci tego wielkiego eventu.
Najlepszym stoiskiem Warsaw Home Expo 2018 został Fameg ze swoją fantastyczną wystawą krzesełkową. Drewniane wykończenie i rozebrane do podstawowych elementów krzesła stworzyły niezwykłą kreację, która mówi o powrotach do korzeni i sięgania do projektów retro, ale z gracją i prostotą współczesnego, praktycznego designu.
W kategorii FURNITURE zwyciężyła fabryka mebli Taranko. Projektanci z tej firmy pokazali swój kunszt w eleganckich i estetycznych propozycjach do salonu, jadalni lub przedpokoju.
Uhonorowanym stanowiskiem w kategorii DECO została wystawa DAVIS. Stonowane zasłony stały tutaj w kontrze do ostrych, mocnych kolorów ozdób. W połączeniu z nieprzypadkową geometrią dało to poczucie nowego spojrzenia na styl znany jako memphis design.
W kategorii KITCHEN & DINING rządził niepodzielnie projekt BORA. Prosty, funkcjonalny, elegancki i z elementami przyjaznej zieleni. Wydaje się idealny do zaadaptowania nawet do małych, przytulnych mieszkań, ale świetnie sprawdziłby się również w przestronnym domu lub wielkiej willi.
W tematyce INTERIOR FINISH zwyciężył pomysł firmy Enger, która zabawiła się z percepcją i kolorystyką. Pastelową, jasną zieleń zrównoważyli ostrą, nasyconą żółcią krzeseł. Rozwiązanie perfekcyjne do sal prezentacyjnych i wnętrz biurowych – żółć świetnie pobudzi umysł do pracy, a zmęczone spojrzenia pracowników mogą odpocząć na łagodnej, kojącej zieleni.
Domoteka na Warsaw Home
W ciągu czterech dni trwania imprezy, kilka tysięcy osób miało okazję odwiedzić strefę Domoteki, a także zapoznać się z ofertą Centrum Wyposażenia Wnętrz. W przyjaznej atmosferze wypitych zostało kilkanaście tysięcy kaw i rozdystrybuowanych 3500 egzemplarzy przewodnika Domoteki.
Jako Centrum Wyposażenia Wnętrz, mające w swoim portfolio 600 światowych marek, których produkty niejednokrotnie prezentowane są na międzynarodowych targach designu, Domoteka doskonale wpisała się w formułę tego wydarzenia.
Na scenie głównej archiDAY odbyło się kilkadziesiąt wykładów, debat i paneli dyskusyjnych. W strefie archiDAY architekci mogli również poznać ciekawe narzędzia pracy, a także obejrzeć wystawy – m.in. „Wnętrza made in Poland” i „Miejskie przestrzenie – architektura dialogu”. Swoją premierę miała także platforma usprawniająca codzienne funkcjonowanie współpracujących z Domoteką pracowni projektowych – archiDESK.
Centrum Wyposażenia Wnętrz przypadła również szczególna rola w aranżacji przestrzeni archiDAY. Miejsce pod sceną główną wyposażone zostało w produkty marek dostępnych
w ofercie Domoteki: Noti, Nap, Vox i Livingroom. W archiCAFE natomiast znalazły się wygodne meble Miloo Home i Italmeble. Uczestnicy warsztatów na stylowych i komfortowych sofach wysłuchali m.in. prezentacji dziennikarza i trendwatchera Michała Mazura. Swoją prezentacją dowiódł on, że niekoniecznie trzeba jechać do Mediolanu czy Paryża, by poznać najnowsze trendy wnętrzarskie. Wystarczy bowiem odwiedzić Centrum przy Malborskiej 41, gdzie znajdziemy marki, dla których projektują gwiazdy światowego designu, również te obecne na tegorocznym Warsaw Home.